|
Kvalita služeb a spokojenost návštěvníků v turistické destinaci Pec pod Sněžkou
Zemanová, Natalie
Zemanová, N. Kvalita služeb a spokojenost návštěvníků v turistické destinaci Pec pod Sněžkou. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Tato bakalářská práce se zabývá kvalitou služeb a spokojeností návštěvníků v turistické destinaci Pec pod Sněžkou. Jsou vymezeny základní pojmy problema-tiky kvality služeb a spokojenosti návštěvníků a dále také současný stav destinace. Součástí práce je polostrukturovaný rozhovor se zástupcem samosprávy města Pec pod Sněžkou a dotazníkové šetření na téma kvality služeb a celkové spokoje-nosti návštěvníků. Jeho vyhodnocení proběhlo za použití statistických metod a následně jsou navržena doporučení, jak zvýšit kvalitu služeb a tím i celkovou spo-kojenost návštěvníků.
|
|
Hodnocení kvality služeb cestovního ruchu v destinaci Moravský kras
Pernicová, Monika
Pernicová, M. Hodnocení kvality služeb cestovního ruchu v destinaci Moravský kras. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce je zaměřena na hodnocení kvality služeb cestovního ruchu v destinaci Moravský kras. Cílem této práce je identifikace jednotlivých faktorů, které mají vliv na spokojenost návštěvníků dané destinace pomocí regresní analýzy. Primární výzkum probíhal pomocí dotazníkového šetření v místě destinace s jednotlivci. Podstatou výzkumu bylo získání dat pro další zpracování pomocí regresní analýzy. Na základě získaných výstupů jsou formulovány návrhy a doporučení v oblasti kvality služeb cestovního ruchu pro subjekty, které v destinaci působí.
|
|
Hodnotenie kvality kúpeľnej destinácie
Štoderová, Petra
Bakalářská práce se zabývá hodnocením kvality lázeňské destinace z pohledu návštevníka. Cílem je zhodnocení spokojenosti s jednotlivými faktory kvality cestovního ruchu a jejich významu. Na základě těchto zjištění jsou formulovány doporučení pro vybranou destinaci Piešťany. Teoretická část se věnuje cestovnímu ruchu, lázeňskému cestovnímu ruchu, kvalitě v cestovním ruchu a lázeňství. V praktické části je představena destinace Piešťany, historie tohoto lázeňského města a současná situace. V poslední části jsou vyhodnoceny výsledky dotazníkového průzkumu za pomoci IPA analýzy a statistických metod a formulované doporučení pro destinaci.
|
|
Faktory kvality služeb ve vybraných lázeňských destinacích z pohledu nabídky
Fišerová, Radka
Fišerová, R. Faktory kvality služeb ve vybraných lázeňských destinacích z pohledu nabídky. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Práce se zabývá faktory kvality služeb poskytovaných v lázeňských destinacích ve třech segmentech – lázeňských zařízeních, turistických informačních centrech a stravo-vacích a ubytovacích zařízeních. Cílem práce je zjištění významnosti faktorů ovlivňujících vnímání kvality služeb v lázeňství pro poskytovatele těchto služeb a po-rovnání vnímání významnosti těchto faktorů s vnímáním významnosti pro zákazníka. Na základě výsledků provedeného výzkumu jsou stanovena doporučení pro poskytovatele služeb ve zkoumaném typu destinace.
|
|
Hodnotenie kvality destinácie mikroregión Dubová
Piscová, Kristína
Cieľom tejto bakalárskej práce je zistiť spokojnosť návštevníkov s kvalitou cestovného ruchu v mikroregióne Dubová a na základe získaných výsledkov navrhnúť zlepšenia pre lepšie fungovanie miestneho cestovného ruchu. V teoretickej časti sú diskutované názory autorov na témy cestovný ruch a jeho formy, destinácia, destinačný management, kvalita destinácie a marketing destinácie. V praktickej časti je najskôr pomocou lokalizačných, realizačných a selektívnych faktorov analyzovaná vybraná destinácia a následne je spracované dotazníkové šetrenie, ktoré bolo určené najmä návštevníkom, ale čiastočne aj miestnym obyvateľom. Po vyhodnotení dotazníka boli navrhnuté zlepšenia v závislosti na faktoroch, ktoré boli návštevníkmi destinácie ohodnotené najhoršie.
|
|
Hodnocení kvality destinace na příkladu města Brna
Zbořilová, Martina
Zbořilová, M. Hodnocení kvality destinace na příkladu města Brna. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Práce se zabývá kvalitou brněnské destinace. Jejím cílem je kvalitu zhodnotit a následně vyslovit vhodná doporučení pro její zkvalitnění a zlepšení. Kvalita destinace je hodnocena pomocí faktorů, které kvalitu destinace ovlivňují, a to návštěvníky destinace i subjekty v destinaci podnikajícími. Jednotlivá hodnocení jsou zjišťována pomocí dotazníkového šetření, tedy primárního marketingového výzkumu.
|
|
Řízení kvality destinace jako produktu cestovního ruchu
Mlejnková, Kateřina
Diplomová práce se zabývá kvalitou služeb v cestovním ruchu v městské destinaci a jejím hodnocením. Zdrojem dat byl primární průzkum u poskytovatelů služeb. Současně bylo použito sekundárních dat z předchozích výzkumů. Cílem práce bylo zhodnotit přístupy ke kvalitě služeb cestovního ruchu v destinacích v městských oblastech. Zároveň byly stanoveny nejvýznamnější faktory kvality ovlivňující po-ptávku z pohledu poskytovatelů služeb, tedy kulturně společenské atraktivity, ubytovací a stravovací služby. Výsledkem práce je návrh hodnocení kvality desti-nace na případové studii Brno a okolí. Přínosem této práce je zhodnocení kvality produktu s cílem zvýšení poptávky po destinaci a zvýšení její návštěvnosti.
|